Lærerutdanning på 15 minutt

I dag hadde jeg en presentasjon av utdanningen vår på universitetsskolen i Viikki. Rektor ba meg uttrykkelig om ikke å bruke mer enn femten minutt. Da gjaldt det å velge ut tre viktige poeng:
1. Hva er forskjellen mellom 1-7 og 5-10, akkompagnert av vår evigunge videosnutt:
2. hvilken praksis får studentene våre, og hva er skoleovertakelse?
3. Den digitale gode kommunikasjonen mellom praksislærer, faglærer og studentene med utgangspunkt i praksisAppen.

Det var synd at vi ikke fikk mer tid, men rektor hadde mye på hjertet i fellestiden, og jeg dro fornøyd og ikke lite stolt over utdanningen vår fra skolen. Jeg hadde kanskje ventet meg flere reaksjoner etter presentasjonen av skoleovertakelsen, men det kom altså ikke. Mulig, fordi det var dårlig tid, eller - som en lærer antydet etterpå, så er entusiasmen for de obligatoriske ukentlige møtetimene noe begrenset, og de fleste vil bare hjem. Og når man i forkant vet at det ikke er tid til diskusjon, så lar man seg kanskje heller ikke rive med en onsdag ettermiddag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

IKT på finsk

Nyt on jo lauantai!

Academill i Vaasa